Staples Solutions gebruikt cookies (en vergelijkbare technologieën zoals Facebook Pixels, beacons en Javascript) voor de website om de functionaliteit en bruikbaarheid van de website te verbeteren, om verkeer te analyseren en voor advertentiedoeleinden. Als gevolg hiervan verwerken cookies persoonsgegevens voor verschillende doeleinden. Lees meer over het gebruik van cookies op deze website in de cookieverklaring op www.staplesadvantage.nl. Lees meer over de manier waarop deze website persoonsgegevens verwerkt in de privacyverklaring www.staplesadvantage.nl. Door op de knop 'OK' te klikken of door deze website te gebruiken, geeft u toestemming voor de functie van deze cookies.

10% tijdswinst voor Nelson Schoenen

Efficiëntere bestel- en leverprocessen voor terugkerende Staples-klant Nelson Schoenen.

Delen via:

Over de klant

Klant name: Nelson Schoenen
Industrie:Retail Schoenenwinkel
Primaire activiteit en doelgroep: Verkoop schoenen
Contact name en details:Nicole Gardenier – verantwoordelijk inkoop (hoofdkantoor)
Website:www.nelson.nl

Over Nelson

Maar liefst 150 schoenwinkels, met een breed assortiment A-merken voor het hele gezin. We hebben het over Nelson Schoenen BV. Het familiebedrijf bestaat al sinds 1949 en het gaat hen nog altijd voor de wind in de off- én online schoenenwereld. Nelson Schoenen was de laatste tijd nl. vooral in het nieuws vanwege de overnames van o.a. Invito, Dolcis, Shoemixx.nl. (enkele jaren geleden)

We spreken Nicole Gardenier, directiesecretaresse bij Nelson Schoenen: “Als verantwoordelijke voor o.a. de inkoop, vind ik het belangrijk overal dezelfde kwaliteit te bieden. Staples Business Advantage zorgt daarvoor.”

Uitdagingen voor de klant

Inmiddels is Nelson alweer ruim een jaar klant bij Staples. Terug van weggeweest, dat wel. “Waarom we terug gekomen zijn bij Staples? “We dachten met de overstap prijsvoordeel te kunnen realiseren, maar dat bleek ten koste te gaan van de kwaliteit van de levering. De prijsvechter kon de beloofde levertijden niet waarmaken.” aldus Nicole. “We zijn terug gegaan naar Staples, omdat we uit ervaring wisten dat het snel leveren bij Staples wel mogelijk was.”

De samenwerking met de nieuwe leverancier verliep niet naar tevredenheid omdat:

  • Bestellingen vaak niet op tijd geleverd werden, met als gevolg telefoontjes vanuit de vestigingen naar het hoofdkantoor omdat de artikelen wél hard nodig waren.
  • Er veel naleveringen waren. De bestelling kwam bijna nooit in één keer, wat ons onnodig veel administratie opleverde. Bestellingen werden regelmatig in delen geleverd, waardoor we onze levering niet tijdig aan de filialen konden versturen.

Nelson vond een aantal dingen belangrijk, nl. gunstige prijsafspraken en een tijdig & complete levering van de producten. Nicole: “Er wordt periodiek gekeken naar hoe we slimmer kunnen inkopen. Na een jaar hebben we de balans opgemaakt. Reden voor ons om opnieuw met Staples in gesprek te gaan.”

De oplossing voor de klant

Staples Business Advantage verzorgt nu kantoorartikelen voor het hoofdkantoor van Nelson, en levert schoonmaak- en sanitaire artikelen aan de inmiddels ruim 150 vestigingen. Het (opnieuw) klant worden bij Staples was zo gepiept: De voormalig bestellijsten in Staples Business Advantage (het online bestelsysteem) werden geupdate en Nelson kon weer bestellen. Snel en eenvoudig.

De basis staat weer: Nelson heeft één online bestelomgeving die in een paar klikken inzicht geeft in bestellingen uit het verleden of de nieuwe bestellijst aanmaakt. En nu is het tijd voor de next step. “Op korte termijn gaan we (opnieuw) in gesprek over het nieuwe contract en bestelprijzen. Daar zijn we nog niet eerder aan toe gekomen, omdat we druk waren met de overnames. Ik vind het belangrijk om één of twee keer per jaar te klankborden met de accountmanager over hoe we slimmer kunnen inkopen” aldus Nicole.

Resultaten

Het snelle leveren en beschikbaarheid van het assortiment waren de voornaamste redenen om weer klant te worden bij Staples. Nelson spreekt van de volgende verbeteringen ten opzichte van de oude situatie:

  • Vandaag besteld is uiterlijk volgende week in huis. En compleet, waardoor de vestigingen niet meer met tekorten te maken hebben.
  • Zo’n 10% tijdswinst door een efficiënter bestel- en leverproces en dus minder administratieve rompslomp.
  • Meer tevreden collega’s, telefoontjes over een tekort aan voorraad of vragen over de leveringen zijn nu verleden tijd.
Contact
close

Een persoonlijk gesprek

U kunt een Staples-accountmanager bellen op het volgende nummer:

088 45 45 700

U kunt ook het onderstaande formulier invullen. Eén van onze accountmanagers zal dan snel contact met u opnemen.

Get Help NL

Form
Submit