Staples Solutions gebruikt cookies (en vergelijkbare technologieën zoals Facebook Pixels, beacons en Javascript) voor de website om de functionaliteit en bruikbaarheid van de website te verbeteren, om verkeer te analyseren en voor advertentiedoeleinden. Als gevolg hiervan verwerken cookies persoonsgegevens voor verschillende doeleinden. Lees meer over het gebruik van cookies op deze website in de cookieverklaring op www.staplesadvantage.nl. Lees meer over de manier waarop deze website persoonsgegevens verwerkt in de privacyverklaring www.staplesadvantage.nl. Door op de knop 'OK' te klikken of door deze website te gebruiken, geeft u toestemming voor de functie van deze cookies.

4 manieren om de chaos in uw kantoorkeuken tegen te gaan

Delen via:
  • Staples_article

Van mensen die hun gemorste melk niet opruimen tot mensen die hun theezakjes in de gootsteen achterlaten: kantoorkeukenetiquette is vaak onderwerp van discussie op de werkplek. Uit onderzoek door AppliancesDirect.co.uk blijkt dat 67% van de 1000 ondervraagde Britse kantoorwerkers in de afgelopen 12 maanden wel eens een conflict met een collega heeft gehad in verband met de staat van de keuken en de afwas.

De meeste medewerkers hebben goede bedoelingen op het gebied van kantoorkeukenhygiëne, maar er zijn altijd mensen die zich minder druk maken om hoe zij de kantine achterlaten. Om speculaties over wie die rotzooi in de magnetron heeft achtergelaten voor te zijn, kunt u een aantal algemene kantoorkeukenregels opstellen.

 

1.     Maak het officieel

Het is niet alleen een kwestie van algemeen fatsoen om gemeenschappelijke kantoorruimtes netjes achter te laten. Een aanrecht met thee- en koffievlekken maakt namelijk ook geen beste indruk op klanten of bezoekers. Daarom is het belangrijk om regels op te stellen, zodat elke medewerker weet hoe de kantine eruit hoort te zien.

Neem hierin bijvoorbeeld het schoonmaken van de gootsteen na gebruik op, evenals het weggooien van gebruikte theezakjes en het opruimen van de personeelskoelkast wat betreft voedingswaren die niet lang meer houdbaar zijn.

 

2.     Wees goed voorbereid

Zorg ervoor dat alle schoonmaakbenodigdheden binnen handbereik zijn om het geldende schoonmaakbeleid te faciliteren. Als er iets wordt gemorst, moeten er papieren handdoeken voor het grijpen zijn om uitglijden te voorkomen.

In de gootsteen, op het afdruiprek en in de magnetron kunnen zich voedselresten ophopen waardoor bacteriën en schimmels zich kunnen verspreiden. Onderzoek door adeptcleaning.co.uk heeft aangetoond dat de ruimte waar het personeel zijn eten bereidt en opeet op kantoor de grootste 'hotspot' is voor bacteriën, dus is het verstandig om een antibacteriële reinigingsspray in de buurt te hebben om dit te bestrijden.

 

3.     Wees duidelijk

Soms is beleid alleen niet genoeg: dit kan zoekraken in een inbox of worden vergeten. Het is belangrijk in de keuken of kantine zelf naar de belangrijkste punten uit het beleid te verwijzen. Geheugensteuntjes en bordjes kunnen, zolang ze professioneel of met een knipoog zijn, het bewustzijn rond het schoonmaakbeleid bevorderen.

 

4.     Maak iedereen verantwoordelijk

Het maakt voor iedereen verschil of ze eten in een schone of een vieze keuken. Door gevallen waarin het beleid niet is nageleefd anoniem te benoemen, zullen mensen gaan begrijpen dat dergelijke incidenten niet onopgemerkt blijven. U kunt bijvoorbeeld foto's rondsturen van vuile kopjes die zijn achtergelaten of een voedselexplosie in de magnetron die niet is schoongemaakt. Het is niet de bedoeling om het team in verlegenheid te brengen, maar om uw medewerkers zich ervan bewust te maken dat het bedrijf een schone werkomgeving belangrijk vindt. Zo zullen mensen stilstaan bij de vraag of zij hun steentje bijdragen en zo niet, wat ze anders kunnen doen.

Het schoonhouden van de kantoorkeuken en de kantine is in het belang van iedereen die er werkt. Door eenvoudige maar doeltreffende regels op te stellen, kan iedere medewerker zich gelukkiger voelen en hebben ze minder het idee dat ze eten of drinken in een vuile omgeving.

Houd uw kantine brandschoon. Ga naar onze pagina met oplossingen voor catering en kantine om alles te weten te komen over de aanbiedingen en assortimenten die wij kunnen bieden. U kunt ook onze Vantage Point Magazine-pagina downloaden voor meer informatie over hoe u ervoor zorgt dat uw medewerkers tevreden en productief blijven.

Delen via:

Lees verder

DOWNLOAD UW GRATIS VANTAGE POINT MAGAZINE

Contact
close

Een persoonlijk gesprek

U kunt een Staples-accountmanager bellen op het volgende nummer:

088 45 45 700

U kunt ook het onderstaande formulier invullen. Eén van onze accountmanagers zal dan snel contact met u opnemen.

Get Help NL

Form
Submit