Staples Solutions gebruikt cookies (en vergelijkbare technologieën zoals Facebook Pixels, beacons en Javascript) voor de website om de functionaliteit en bruikbaarheid van de website te verbeteren, om verkeer te analyseren en voor advertentiedoeleinden. Als gevolg hiervan verwerken cookies persoonsgegevens voor verschillende doeleinden. Lees meer over het gebruik van cookies op deze website in de cookieverklaring op www.staplesadvantage.nl. Lees meer over de manier waarop deze website persoonsgegevens verwerkt in de privacyverklaring www.staplesadvantage.nl. Door op de knop 'OK' te klikken of door deze website te gebruiken, geeft u toestemming voor de functie van deze cookies.

Logo Staples

Pauzes en opladen in de nieuwe kantooromgeving

Delen via:

Minimaal sociaal contact, piekuren vermijden en zo weinig mogelijk proberen aan te raken: de lunchpauze klinkt ineens een stuk minder uitnodigend. Toch is BREAKSPACE, de ruimte waar werknemers heengaan om op te laden, onmisbaar voor bedrijven om een balans te creëren tussen veiligheid en rust. Als uw vertrouwde gids neemt Staples met u de nieuwe aanbevelingen voor BREAKSPACE door.

Koffie en lunch serveren

Het constant gebruik van het koffiezetapparaat op kantoor trekt veel bacteriën aan. Daarom moeten alle gebruikers er zorgvuldig mee weten om te gaan. "Het is belangrijk om de terugkeer naar het werk tot in de kleinste details en in stapjes uit te werken, waarbij elk apparaat en schoonmaakmiddel van uw kantoor op de beste manier wordt gehanteerd", aldus Doni Lim, European Vendor Manager bij Staples Solutions.

In een kleine BREAKSPACE is een duidelijk bord vereist dat vermeldt hoeveel mensen er in elke ruimte of zone zijn toegestaan. Deze BREAKSPACE is een veelgebruikte omgeving en vereist een streng schoonmaakregime door de werknemers of uw schoonmaakteam, met vrijstaande, aanraakvrije handreinigers en antibacteriële doekjes en sprays. Gemeenschappelijk gebruikte koffiekopjes behoren ook tot het verleden en worden vervangen door automaten en wegwerpbekers. De schone sleutel kan gebruikt worden op alle gedeelde automaten.

In een grotere BREAKSPACE moet u nadenken over wegwijzers en aanwijzingen om de juiste afstand en gezondheidsveilige gewoontes voor werknemers en klanten te garanderen. Naast het plaatsen van vrijstaande, aanraakvrije handreinigers bij een ingang of uitgang, moeten bedrijven hun algehele schoonmaakprotocol onder de loep nemen. Om veilige afstand te verzekeren, kunnen duidelijke aanwijzingen op de vloer gebruikt worden voor looprichtingen en veilige wachtrijen. Spatschermen kunnen de verspreiding van virussen tussen bezoekers en keuken- en kassapersoneel voorkomen. Stoelhoezen kunnen beschikbare plaatsen met de juiste sociale afstand aangeven. Spatschermen op tafels kunnen de verspreiding van micro-organismes voorkomen.

Bezuinig niet op de voorraad beproefde schoonmaakmiddelen voor de BREAKSPACE, maar zorg dat u weet wat u koopt omdat niet alle desinfecterende middelen op dezelfde manier werken. Doekjes op basis van peroxide zijn bijvoorbeeld goed geschikt voor het snel, methodisch reinigen van oppervlakken in de kantine, aangezien ze maar één tot vijf minuten in contact hoeven komen met het oppervlak om effectief te werken tegen uiteenlopende ziekteverwekkers, zoals verkoudheid, griep en coronavirussen. Wat betreft kruisbesmetting moet er extra aandacht worden besteed aan oppervlakken van roestvrij staal. Deze zijn populair in de catering, maar uit onderzoek blijkt dat bacteriën op dit metaal lang actief blijven.

De gezondheid en het welzijn van werknemers

Elke organisatie begrijpt dat de gezondheid en het welzijn van werknemers een prioriteit is. Regelmatig pauzeren is essentieel voor een goede gezondheid en welzijn. Werknemers kunnen even weg van hun werkplek om te genieten van wat welverdiende rust en het sociale aspect van een BREAKSPACE. Werknemers hebben deze BREAKSPACE nodig en deze moet dan ook goed functioneren. Er moet daarom zorgvuldig worden nagedacht over het reguleren van de piektijden van de kantine. Zo zijn er apps in ontwikkeling waarmee iemand zijn of haar maaltijd vooraf kan bestellen en de plaats in de wachtrij kan bepalen. "In plaats van bepaalde etenswaren te schrappen, moeten werkgevers veiligere manieren vinden om ze te bereiden en te serveren", zegt Lim. Voorverpakte maaltijden zijn het nieuwe normaal, wat betekent dat versgebakken muffins verkrijgbaar blijven, mits de kok de hygiëneprotocollen volgt en de muffins individueel worden verpakt.

Wilt u meer weten over de stappen die u kunt ondernemen om het gebruik en verloop van de kantine te beheren? Bespreek de mogelijkheden met uw vertrouwde accountmanager.

Bestel nu

Delen via:

Lees verder

Contact
close

Een persoonlijk gesprek

U kunt een Staples-accountmanager bellen op het volgende nummer:

088 45 45 000

U kunt ook het onderstaande formulier invullen. Een van onze accountmanagers zal dan snel contact met u opnemen.

Get Help NL

Form
Submit