Staples Solutions gebruikt cookies (en vergelijkbare technologieën zoals Facebook Pixels, beacons en Javascript) voor de website om de functionaliteit en bruikbaarheid van de website te verbeteren, om verkeer te analyseren en voor advertentiedoeleinden. Als gevolg hiervan verwerken cookies persoonsgegevens voor verschillende doeleinden. Lees meer over het gebruik van cookies op deze website in de cookieverklaring op www.staplesadvantage.nl. Lees meer over de manier waarop deze website persoonsgegevens verwerkt in de privacyverklaring www.staplesadvantage.nl. Door op de knop 'OK' te klikken of door deze website te gebruiken, geeft u toestemming voor de functie van deze cookies.

Henkel - Achieving more with less

Delen via:
Henkel

Bij Henkel streven we ernaar voorop te lopen op het gebied van duurzaamheid. Dit is onze ambitie en één van de kernwaarden van ons bedrijf.  

We hebben voor Henkel een duidelijke duurzaamheidsstrategie met ambitieuze doelen geformuleerd: we willen méér bereiken met minder. Ons doel is om tegen 2030 drie keer zoveel waarde te creëren voor onze klanten, consumenten en Henkel zonder dat de ecologische voetafdruk van onze processen, producten en diensten groeit. Deze ambitie om 3 keer zo efficiënt te gaan werken, kan worden samengevat als: 'Factor 3'.

schoolbord, krijt, succes, business, schrijven, onderwijs, handschrift, tekst, display, strategie, internet, gegevens, optie, handgeschreven, communicatie, motivatie, geen persoon, bericht, school, conceptuele

Onze duurzaamheidsprestaties worden regelmatig bevestigd door hoge posities in zowel nationale als internationale duurzaamheidsranglijsten en -indexen. 

Om tegen 2030 onze waarde te verdrievoudigen zonder dat de ecologische voetafdruk van onze producten en technologieën toeneemt, moet iedereen zijn steentje bijdragen. We leren onze werknemers daarom wat duurzaamheid precies inhoudt en geven hen de mogelijkheid om anderen te laten zien hoe belangrijk duurzaamheid is.

Ons Sustainability Ambassador-programma ging in 2012 van start om werknemers meer te betrekken bij het onderwerp duurzaamheid. Sindsdien heeft Henkel ruim 3800 Sustainability Ambassadors in 70 landen opgeleid, waaronder alle bestuurders.

teken, business, tekst, waarschuwing, label, promotie, symbool, typografie, gegevens, banner, geen persoon, informatie, illustratie, succes, veiligheid, communicatie, papier, internet, foto, handel

In 2014 hebben we het programma uitgebreid met onze campagne ‘(Y)OUR MOVE toward Sustainability'. Met deze campagne wil Henkel duurzaam gedrag op de werkvloer stimuleren door middel van eenvoudige handelingen, zoals de lampen uitschakelen wanneer er niemand in de ruimte is, minder vaak gebruikmaken van de printer en herbruikbare waterflessen gebruiken. Het motto 'You change a little. We change a lot' laat zien dat kleine, individuele keuzes samen een grote, positieve impact kunnen hebben.

Daarnaast spelen productinnovaties een grote rol als we een betere levenskwaliteit willen realiseren zonder meer hulpbronnen te gebruiken. We streven ernaar alle producten in ons hele portfolio voortdurend te verbeteren. Daarom moet elk product dat we maken bijdragen aan duurzame ontwikkeling.

sjabloon, lay-out, check, navigatie, label, banner, pagina, World Wide Web, presentatie, boekje, vorm, stripe, rubriek, tag, menu, diagram, stap, informatie, grafiek, nummer

Pritt - 'Rood is het nieuwe Groen'

Het wereldberoemde merk Pritt streeft al sinds de introductie van de lijmstick in 1969 naar superieure kwaliteit, gebruiksgemak en ecologische verantwoordelijkheid. 

De samenstelling van de Pritt-stick is al sinds het begin voortdurend in ontwikkeling. De focus ligt daarbij op duurzaamheid en zo ook productveiligheid en milieuvriendelijkheid. Daarom zijn alle lijm- en kleefproducten van Pritt al lange tijd vrij van oplosmiddelen. Ongeveer 90% van de kleefstof in de lijmstick is gemaakt van natuurlijke grondstoffen. In 1991 begon Henkel PVP op basis van aardolie in lijmsticks te vervangen door plantaardige oplossingen. Pritt is al sinds 2000 volledig overgestapt op dit milieuvriendelijke alternatief. Er wordt geen gebruik meer gemaakt van PVP, dat is vervangen door een unieke combinatie van natuurlijk zetmeel en suiker. Daarnaast maken we sinds 2012 gebruik van zelf geteelde industrieaardappelen om overbodige transporten tegen te gaan. Tegelijkertijd biedt de verbeterde lijmstick van Pritt betere kleefkracht op knutselmaterialen en is de efficiëntie vergroot doordat met dezelfde hoeveelheid meer papier kan worden gelijmd.

Pritt heeft nu ook de eerste stappen gezet om het belang van 'groen' onder de aandacht te brengen bij het bedrijfsleven. 

Met 4 grappige advertenties legt de nieuwe duurzaamheidscampagne van Pritt de nadruk op de duurzaamheid van de kantoorartikelen van Pritt. 

In één van de advertenties staat: 'Het verschil tussen een smoothie en een Pritt-stick is slechts 10%', gebaseerd op het feit dat de beroemde lijmstick voor ruim 90% uit natuurlijke ingrediënten bestaat doordat aardolie is vervangen door een unieke combinatie van aardappelzetmeel en suiker. Het merk laat zien dat duurzame consumptie ook op een leuke manier kan worden gestimuleerd.

Het belangrijkste inzicht is dat communicatie over duurzaamheid eenvoudig moet zijn en moet worden vertaald naar een voordeel voor de doelgroep. Dat stimuleert de aankoop van het product en is van grote waarde voor zowel de consument als het milieu.

Label, illustratie, verkoop, vector, tag, business, voorraad, banner, bevordering, symbool, korting, teken, sjabloon, vector, prijs, bill, tekst, beeld, retail, set
Delen via:

Lees verder

Contact
close

Een persoonlijk gesprek

U kunt een Staples-accountmanager bellen op het volgende nummer:

088 45 45 700

U kunt ook het onderstaande formulier invullen. Eén van onze accountmanagers zal dan snel contact met u opnemen.

Get Help NL

Form
Submit