Staples Solutions gebruikt cookies (en vergelijkbare technologieën zoals Facebook Pixels, beacons en Javascript) voor de website om de functionaliteit en bruikbaarheid van de website te verbeteren, om verkeer te analyseren en voor advertentiedoeleinden. Als gevolg hiervan verwerken cookies persoonsgegevens voor verschillende doeleinden. Lees meer over het gebruik van cookies op deze website in de cookieverklaring op www.staplesadvantage.nl. Lees meer over de manier waarop deze website persoonsgegevens verwerkt in de privacyverklaring www.staplesadvantage.nl. Door op de knop 'OK' te klikken of door deze website te gebruiken, geeft u toestemming voor de functie van deze cookies.

Logo Staples

Staples state-of-the-art-magazijn in Corby

Delen via:

Als het op duurzaam innoveren aankomt, helpen we niet alleen onze klanten groener te werken, maar vernieuwen we ook voortdurend onze eigen werkwijze om onze impact op het milieu te verkleinen. Daarom hebben we zo'n 60 miljoen euro geïnvesteerd in een nieuw state-of-the-art distributiecentrum in het Verenigd Koninkrijk. Volgens onze lead engineer, Steve Smith, was dit een slimme keuze.

Super smart warehouse written in white text on a green background with logo's

De zonnemuur zorgt voor warm water, intelligente verlichtingssystemen besparen energie en met het water uit het regenwateropvangsysteem kunnen de toiletten en urinoirs worden doorgespoeld. Er is dus geen twijfel mogelijk: ons nieuwe distributiecentrum in Corby maakt echt een verschil. 

Maar de afgelopen twee jaar hebben we ons niet alleen bezig gehouden met het zoeken naar een hypermodern pand dat genoeg plaats en mogelijkheden biedt om onze activiteiten in het Verenigd Koninkrijk verder uit te bouwen, of een pand dat met duurzame materialen en volgens strenge milieunormen is gebouwd. Het was ook een ideale gelegenheid om onze bestaande systemen te vernieuwen en te investeren in nieuwe technologie om een toekomstbestendige werkomgeving te creëren. 

Dankzij een gedegen planning en investeringen in de juiste systemen en materialen functioneert ons distributiecentrum op Mitchell Road nu zonder enig restafval te produceren. Al onze verpakkingen (gebundeld karton, plastic, papier en metaal) worden gerecycled. En alle niet-recyclebare materialen worden via verbranding omgezet in energie.

We besparen op transport, verpakkingen en afval met onze speciale machine die dozen op maat maakt voor elke bestelling, zodat we geen lucht vervoeren. Als een bestelling kleiner is dan ons kleinste formaat doos, dan versturen we die in een enveloppe. Als de bestelling groter is dan de grootste doos, bedenken we een verpakkings- en verzendoplossing op maat.

Alles is systeem gestuurd en het model waarmee we werken is foutloos dankzij de logs en weegstations die er letterlijk voor zorgen dat er geen ruimte is voor fouten. Daardoor verwerken we minder dubbele bestellingen en retourzendingen en houden we onze klanten tevreden.

Efficiëntie en welzijn zijn de twee hoekstenen van ons nieuwe magazijn. Onze vroegere magazijnen waren, om het maar zo te zeggen, donker en groezelig. Ook pasten ze niet meer in de bedrijfsvisie - wat we onze klanten willen bieden (snellere levering en een ruimer aanbod), hoe we willen dat ons distributiecentrum draait en wat we onze medewerkers willen bieden. Mitchell Road in Corby maakt het voor ons mogelijk om gestroomlijnder, efficiënter en duurzamer te werken. Bovendien hebben onze mensen hier een modernere, ergonomische ruimte om in te werken.

We hebben een volledig uitgeruste kantine waar van 7:00 tot 18:00 uur warme maaltijden verkrijgbaar zijn, ontspanningsruimten, een pooltafel, televisie, een stiltezone, een ruimte voor etnische diversiteit en veel natuurlijk licht.

Ontwikkeling is nog steeds de kern van de duurzaamheidsaanpak van Staples. Niet alleen bieden we onze klanten de mogelijkheid om milieuvriendelijke producten te kopen of hun CO2-uitstoot en verpakkingsmateriaal te verminderen, maar we besteden ook aandacht aan de economische en sociale voordelen die we onze klanten bieden. 

Wat ons magazijn betreft: dit is de manier waarop we onze manier van werken toekomstbestendig kunnen maken, in onze medewerkers kunnen investeren en de efficiëntste systemen kunnen kiezen die de tand des tijds zullen weerstaan. Het is zo veel meer dan een aantrekkelijk, licht en open gebouw vinden.

Voor ons distributiecentrum in het Verenigd Koninkrijk was de uitdaging het vinden van een pand waar we drie bestaande magazijnen, die over Birmingham en Corby verspreid lagen, op één plaats konden samenbrengen en uitbouwen en onze MVO-doelen konden halen. 

Het was ook een grote uitdaging om onze systemen op elkaar af te stemmen. Dit is immers de eerste keer in het Verenigd Koninkrijk dat we de twee verschillende helften van ons bedrijf samenbrengen: Staples (voor particulieren) en Staples Advantage (voor bedrijven). 

Samen met een team van specialisten uit heel Europa bedachten we een blauwdruk met voorspellingen over wat ons nieuwe distributiecentrum nodig had, van het aantal pallets tot ruimte voor onze productlijnen. Op basis van deze blauwdruk gingen we op zoek naar de perfecte locatie en het werd al snel duidelijk dat we een bestaand gebouw nodig hadden waar we meteen in konden.

Dat heeft redelijk wat moeite gekost, want we moesten ervoor zorgen dat de ruimte aan onze behoeften voldeed. Mitchell Road was speculatiebouw op een oude stortplaats. De locatie was perfect: binnen het bereik van onze medewerkers in zowel Birmingham als Corby, de snelweg was gemakkelijk bereikbaar en qua duurzaamheid was het pand veelbelovend. 

Maar het was een crime om een plaats te vinden waar we alles konden waarmaken. Het grootste deel van de eerste stadia hebben we gespendeerd aan het nakijken van de inrichting van laadperrons en opslagplaatsen, shuttle-technologie en werkplaatsen. Of we nu de specificaties van transportbanden vergeleken of automatisering, we hielden steeds de levensduur in het achterhoofd: hoe lang gaat dit mee en hoeveel kost herstel? Alles draaide om duurzaamheid en het maken van een roadmap voor al onze verschillende systemen, zodat we altijd precies zouden weten wanneer onderhoud, upgrades en vervangingen nodig zijn.

Het belangrijkste hierbij was het onder de loep nemen van ons assortiment en hoe we de bestellingen van onze klanten sneller konden verwerken. We hebben aan vijf verschillende leveranciers een overzicht gevraagd van hoe zij te werk gingen, hun voordelen en nadelen, en de USP's van hun producten. 

We verzekerden ons ervan dat de waarden van onze partners overeenkwamen met de onze. Bij het plannen hebben we bijvoorbeeld niet simpelweg de goedkoopste of aantrekkelijkste transportband geïnstalleerd; we hebben de efficiëntie ervan bestudeerd, de prestaties in het verleden, hoe het verder ontwikkeld en verbeterd kan worden in de toekomst, de capaciteit bekeken en de manier waarop we wilden groeien, en hoe we de automatisering konden uitbreiden en verder ontwikkelen zonder onze huidige gang van zaken te hinderen.

Als onderdeel van fase 1 hebben we in oktober het magazijn in Birmingham verhuisd en de afgelopen maanden hebben we alle kleine probleempjes opgelost die te verwachten zijn als je op zo'n grote schaal werkt. We hebben ons toegespitst op de klant en de hinder zo beperkt mogelijk gehouden. 

Sinds de start van het jaar hebben we de KPI's van het bedrijf onder de loep genomen, zoals pick frequentie en werkgewoonten. Momenteel bereiden we ons voor op fase 2: het oude magazijn in Corby verhuizen naar het nieuwe gebouw. 

We zijn al in twee derde van het pand actief en willen de rest van het gebouw in 2017/18 in gebruik nemen. We werken samen met onze partners om te bekijken hoe we onze huidige werkwijze kunnen verbeteren, of we onze milieu-impact verder kunnen verkleinen en of we de werkomgeving nog verder kunnen verbeteren voor onze werknemers. Zo zijn we voortdurend op zoek naar betere manieren om te werken.

Op dit moment zijn onze prioriteiten; het up-to-date blijven met nieuws uit de branche, nieuwe manieren van denken en innovatieve werkwijzen onderzoeken, sites bezoeken en leren van onze collega's. Een van de belangrijkste dingen die we uit fase 1 hebben geleerd is dat het van levensbelang is dat we zo veel mogelijk tijd besteden aan dit beginstadium, ons huiswerk maken, en elk detail bekijken zodat we zeker weten dat alles klopt. 

Als het op duurzaamheid aankomt, zien we onszelf graag als branchepioniers. We hebben ambitieuze doelen om elk jaar meer te gaan recyclen en de afvalberg te verkleinen, CO2-uitstoot terug te dringen en minder elektriciteit te verbruiken, met een aantal ambitieuze campagnes. Daarom hebben we meer dan 12.000 milieuvriendelijke producten op de markt voor onze klanten en zijn we voortdurend op zoek naar manieren om onze idealen in de praktijk te brengen.

Lees verder

Contact
close

Een persoonlijk gesprek

U kunt een Staples-accountmanager bellen op het volgende nummer:

088 45 45 000

U kunt ook het onderstaande formulier invullen. Een van onze accountmanagers zal dan snel contact met u opnemen.

Get Help NL

Form
Submit