Staples Solutions gebruikt cookies (en vergelijkbare technologieën zoals Facebook Pixels, beacons en Javascript) voor de website om de functionaliteit en bruikbaarheid van de website te verbeteren, om verkeer te analyseren en voor advertentiedoeleinden. Als gevolg hiervan verwerken cookies persoonsgegevens voor verschillende doeleinden. Lees meer over het gebruik van cookies op deze website in de cookieverklaring op www.staplesadvantage.nl. Lees meer over de manier waarop deze website persoonsgegevens verwerkt in de privacyverklaring www.staplesadvantage.nl. Door op de knop 'OK' te klikken of door deze website te gebruiken, geeft u toestemming voor de functie van deze cookies.

Wat u zegt tegen mensen die 'geen tijd hebben' voor duurzaamheid

Delen via:
staples

De afgelopen tien jaar is duurzaamheid één van de meest gebruikte modewoorden in het bedrijfsleven geworden en veel organisaties hebben nieuwe beleidsvormen en regels opgesteld om groener te worden. Deze veranderingen worden vaak gestimuleerd door een toenemende onrust over het milieu en de wens om duurzaam om te gaan met grondstoffen. Daarnaast leidt duurzaam gedrag vaak tot meer winstgevendheid voor bedrijven doordat zuiniger wordt omgegaan met grondstoffen en verspilling wordt teruggedrongen.

alfabet, blad, illustratie, geen persoon, symbool, type, natuur, tekst, groei, boom, flora, geïsoleerde, kunst, set, ecologie, doopvont, teken, typografische, typografie, brief

Dit is allemaal prima zolang iedereen in de organisatie bereid is om zijn steentje bij te dragen om het gezamenlijke doel te bereiken. Er kunnen echter problemen ontstaan als bepaalde medewerkers weigeren zich aan het nieuwe beleid te houden. Daardoor kan er een mogelijk lastige situatie ontstaan voor managers. Zij moeten immers manieren bedenken om elk personeelslid ervan te overtuigen om mee te doen zonder op hun strepen te hoeven staan.

Het onderwerp aansnijden
U moet uw werknemers de tijd geven om aan het idee te wennen. Onderzoek naar gewoonten heeft aangetoond dat het tussen de 21 en ruim 250 dagen kan duren voor gedrag verandert.

Allereerst dient u een informeel gesprek aan te knopen met al uw werknemers om hen te vertellen over de nieuwe duurzaamheidsregels. Vergeet niet naar hun mogelijke bezwaren te vragen. Zodra iedereen zijn of haar mening heeft gegeven, kunt u op kalme wijze uitleggen waarom het bedrijf streeft naar duurzaamheid. Maak duidelijk wat dit inhoudt door voorbeelden te geven. Laat ze zien hoe diverse voorwerpen op kantoor een rol kunnen spelen in een milieuvriendelijke werkomgeving, zoals gerecycled papier, biologische schoonmaakproducten en zelfs energiezuinige lampen.

Het is mogelijk dat ze er nooit bij hebben stilgestaan dat het bedrijf ook geld kan besparen door duurzamer te werk te gaan. Daardoor is het een goed idee om aan te geven dat er door de veranderingen meer geld vrijkomt voor extraatjes en bedrijfsactiviteiten.

Houdingen veranderen
Als u iets dieper graaft, ontdekt u misschien dat sommige werknemers zich verzetten omdat ze denken dat recyclen voor extra rompslomp zorgt. In dit geval kunt u hun zorgen wegnemen door te beloven dat u recyclingbakken naast hun werkplek plaatst of dat u de apparaten op kantoor automatisch en zuiniger instelt (zoals printers, computers, verlichting en verwarming).

U kunt uw werknemers ook belonen voor hun deelname aan het nieuwe beleid, bijvoorbeeld door hun huidige laptop te vervangen door een energiezuiniger model. Als ze echter nog steeds weigeren hun steentje bij te dragen, is het helaas tijd om op uw strepen te staan. Maar zoals bij de meeste situaties op de werkvloer kiezen veel werknemers voor de positieve benadering. 

Vergeet niet dat u altijd de nadruk moet leggen op voordelen op de lange termijn, net als bij duurzaamheid.

Delen via:

Lees verder

Contact
close

Een persoonlijk gesprek

U kunt een Staples-accountmanager bellen op het volgende nummer:

088 45 45 700

U kunt ook het onderstaande formulier invullen. Eén van onze accountmanagers zal dan snel contact met u opnemen.

Get Help NL

Form
Submit