Staples Solutions gebruikt cookies (en vergelijkbare technologieën zoals Facebook Pixels, beacons en Javascript) voor de website om de functionaliteit en bruikbaarheid van de website te verbeteren, om verkeer te analyseren en voor advertentiedoeleinden. Als gevolg hiervan verwerken cookies persoonsgegevens voor verschillende doeleinden. Lees meer over het gebruik van cookies op deze website in de cookieverklaring op www.staplesadvantage.nl. Lees meer over de manier waarop deze website persoonsgegevens verwerkt in de privacyverklaring www.staplesadvantage.nl. Door op de knop 'OK' te klikken of door deze website te gebruiken, geeft u toestemming voor de functie van deze cookies.

6 voordelen van groener worden voor uw bedrijf

Delen via:

Duurzaamheid is niet langer alleen een kwestie van voorkeur of goede PR. Door de snelle ontwikkeling van de publieke opinie en wijzigingen in de wetgeving wordt het een bepalende factor voor de commerciële levensvatbaarheid van uw onderneming. Hieronder vindt u zes voorbeelden van manieren waarop duurzaam handelen kan veranderen in een voordeel voor uw bedrijf:

1. Een verbeterd merkimago en meer concurrentievoordelen
Er is 58% meer kans dat consumenten de producten of services van uw bedrijf kopen als ze weten dat uw organisatie zich bewust is van haar invloed op de maatschappij en het milieu, blijkt uit consumentenonderzoek door The Natural Marketing Institute, een partner voor strategisch advies die actief is in 30 landen. Het onderzoek toont ook aan dat consumenten bereid zijn om tot 20% meer uit te geven aan milieuvriendelijke producten en diensten. 

2. Meer productiviteit en minder kosten
Bij veel bedrijven verbetert de operationele efficiëntie na de implementatie van een duurzamere bedrijfsvoering. Dat is eigenlijk ook logisch, want een beter en zuiniger gebruik van grondstoffen resulteert in een gestroomlijndere organisatie en lagere kosten.

3. Betere financiële en investeringsopties
Financiële en investeringsanalisten bevestigen dat duurzaamheidsplannen voor efficiënt energieverbruik en het terugdringen van milieueffecten belangrijke criteria zijn bij de evaluatie van bedrijven. Uit een studie van Goldman Sachs bleek dat in zes bedrijfstakken juist de bedrijven die voorop lopen op het gebied van sociaal beleid en milieubeheer het veel beter doen dan gemiddeld. Een andere studie, gebaseerd op resultaten van CFO Research dat 175 financiële topbedrijven onderzocht, laat zien dat meer dan de helft gelooft dat de winst van hun bedrijf zal groeien door krachtige duurzaamheidsinitiatieven.

Whitepaper download banner

4. Betere voorbereiding op toekomstige wetgeving en kosten
Ernst and Youngs rapport The Top 10 Business Risks for Business benadrukt de noodzaak om voorbereid te zijn op striktere milieuwetgeving en stijgende energiekosten. Naar verwachting zijn bedrijven al in 2020 wettelijk verplicht om de CO₂-uitstoot met 25% te verlagen, en dat getal zal in 2050 zijn gestegen tot 50 - 80%. Dit beïnvloedt zowel de beschikbaarheid als de kosten van energie, die naar verwachting binnen het komende decennium zullen verdubbelen.

5. Betere werving en behoud van goede werknemers
Mensen willen steeds vaker werken voor bedrijven die 'het juiste doen'. Volgens Adecco, een internationaal HR-bedrijf, vindt 52% van de werkende volwassenen dat hun bedrijf milieubewuster zou moeten zijn. Duurzaamheid is uitgegroeid tot een belangrijke factor om te bepalen wat de drijfveren van een bedrijf zijn en hoe ethisch de werknemers zijn. De ontwikkeling van een programma voor maatschappelijk verantwoord ondernemen is zelfs één van de vijf belangrijkste interne methoden om een ethische bedrijfscultuur te garanderen, zo blijkt uit een wereldwijd onderzoek naar bedrijfsethiek door de American Management Association.

6. Gezondere werkomgeving voor werknemers 
De keuze voor duurzamere producten is niet alleen goed voor het milieu, maar ook voor de mens. Milieuvriendelijke schoonmaakmiddelen zijn bijvoorbeeld plantaardig, 100% biologisch afbreekbaar en bevatten geen schadelijke kunstmatige chemicaliën. Daardoor is de kans veel kleiner dat ze schadelijk zijn voor de gezondheid van uw (onderhouds)medewerkers, en dat levert gelukkiger en gezonder personeel op. 

Delen via:

Lees verder

Contact
close

Een persoonlijk gesprek

U kunt een Staples-accountmanager bellen op het volgende nummer:

088 45 45 700

U kunt ook het onderstaande formulier invullen. Eén van onze accountmanagers zal dan snel contact met u opnemen.

Get Help NL

Form
Submit