Staples Solutions gebruikt cookies (en vergelijkbare technologieën zoals Facebook Pixels, beacons en Javascript) voor de website om de functionaliteit en bruikbaarheid van de website te verbeteren, om verkeer te analyseren en voor advertentiedoeleinden. Als gevolg hiervan verwerken cookies persoonsgegevens voor verschillende doeleinden. Lees meer over het gebruik van cookies op deze website in de cookieverklaring op www.staplesadvantage.nl. Lees meer over de manier waarop deze website persoonsgegevens verwerkt in de privacyverklaring www.staplesadvantage.nl. Door op de knop 'OK' te klikken of door deze website te gebruiken, geeft u toestemming voor de functie van deze cookies.

Organisaties waarbij een beveiligingslek heeft plaatsgevonden, worden door de media tegen het licht gehouden.

Delen via:
  • Canon

Steeds vaker zien we nieuwsberichten op grote mediakanalen waarin beveiligingslekken bij organisaties worden uitgelicht.

Volgens onderzoek van het Institute of Directors geeft 76% van de leiders binnen bedrijven aan dat er bij hun bestuur meer nadruk is komen te liggen op digitale beveiliging. 84% van de organisaties is van plan om de komende drie jaar meer te investering in digitale beveiliging.

Gegevens kunnen een informatiebron zijn die kan leiden tot commercieel voordeel, of kunnen in de verkeerde handen een negatieve impact hebben op het image van een organisatie. Dit kan zo ernstig zijn dat de betrouwbaarheid van de organisatie in twijfel wordt getrokken, en kan leiden tot financiële problemen en zelfs de ondergang van de organisatie.

De information security officer: vriend van de organisatie
Gegevens zijn het resultaat van relaties met klanten. Ze worden gebruikt om winst, cashflow en de waarde van activa te meten. Ze worden gebruikt in rapporten over logistiek, de activiteiten en kwaliteiten van leveranciers, en de capaciteit en de toleranties van hulpbronnen. Mensen vertrouwen bij het maken van beslissingen bovendien steeds vaker op kennis uit gegevens.

Zoals W. Edwards Deming  schreef: "Zonder gegevens ben je slechts iemand  met een mening." Gegevens zijn in elke moderne organisatie cruciaal voor het maken van beslissingen. Risico's voor gegevens zijn over het algemeen in te delen in twee categorieën, zoals goed verwoord in Hanlons scheermes: "Ga nooit uit van kwade opzet wanneer domheid afdoende verklaart" - waarbij ofwel:

1. Gegevens onbedoeld door een individu worden blootgesteld als gevolg van een beoordelingsfout, ongepast gedrag, een slecht beheerbeleid of slecht opgebouwde technologische architectuur - of als gevolg van een open deur of access point waarmee een ongewenste partij toegang krijgt tot de gegevens.

2. Gegevens doelbewust worden gestolen door een ongewenste partij die de gegevens met kwade bedoelingen wil inzetten. Deze individuen proberen door middel van hacks, omkoping en andere illegale middelen de gewenste gegevens te bemachtigen.

In beide gevallen hebben organisaties er alle belang bij om duidelijke beveiligingsprotocollen en -ecosystemen op te zetten, om zo te kunnen beheren wie met welke doeleinden toegang heeft tot gegevens. Het ontwerp, de implementatie en de werking van een dergelijk plan is normaal gesproken de verantwoordelijkheid van de information security officer.

Consensus over uw risicoprofiel
Hoe houdt u uw gegevens veilig in een omgeving waarin gegevens de basis vormen van elk succes en essentieel zijn voor de bedrijfscontinuïteit?

Als leverancier van kantoortechnologieën levert Canon een vergaande bijdrage aan de beveiliging van duizenden grote, middelgrote en kleine organisaties over de hele wereld.

De belangrijkste conclusie is dat gegevensbeveiliging begint bij simpele zaken en dat information security officers door het implementeren van enkele kleine initiatieven al belangrijke stappen kunnen zetten in het beschermen van hun organisaties tegen interne en externe beveiligingslekken. Dit is zelfs mogelijk zonder dat beveiligingssystemen en -protocollen een significante storende impact hebben op de dagelijkse werkzaamheden van de gebruikers van de gegevens.

Stelt u zich voor dat u slachtoffer bent van een beveiligingslek
Achteraf is het altijd makkelijk spreken, maar het opzetten of verbeteren van gegevensbeveiliging is altijd veel moeilijker nadat er een lek heeft plaatsgevonden. De Amerikaanse cryptograaf Bruce Schneier stelde: "Als iemand je wachtwoord heeft gestolen, kun je je wachtwoord veranderen." Maar als iemand je duimafdruk heeft gestolen, kun je niet een nieuwe duim aanschaffen."

Bij Canon moedigen wij leiders en information security professionals binnen organisaties aan te handelen alsof er een beveiligingslek heeft plaatsgevonden. U kunt ervan uitgaan dat uw gegevens veilig zijn, maar hoe zou u te werk gaan als uw gegevens gestolen zijn? Dat vereist een geheel andere aanpak.

Hoe helpt Canon u bij het beveiligen van uw gegevens?
Voor moderne organisaties zijn gegevens cruciaal. Dat betekent dat de veiligheid van gegevens cruciaal is voor de voortgang van de organisatie en dat het bestuurders van organisaties altijd bezig houdt.

Organisaties willen dat hun partners bijdragen aan hun beveiliging, zonder dat ze extra risico's met zich meebrengen. Canon is een proactieve partner voor organisaties die hun gegevens veilig willen houden en sterke protocollen willen opzetten voor informatiebeveiliging. Wij willen dat klanten met Canon altijd verzekerd zijn van betere zakelijke processen. Canon geeft u gemoedsrust en zal altijd proactief problemen signaleren en ze oplossen.

Delen via:

Lees verder

Contact
close

Een persoonlijk gesprek

U kunt een Staples-accountmanager bellen op het volgende nummer:

088 45 45 700

U kunt ook het onderstaande formulier invullen. Eén van onze accountmanagers zal dan snel contact met u opnemen.

Get Help NL

Form
Submit