Staples Solutions gebruikt cookies (en vergelijkbare technologieën zoals Facebook Pixels, beacons en Javascript) voor de website om de functionaliteit en bruikbaarheid van de website te verbeteren, om verkeer te analyseren en voor advertentiedoeleinden. Als gevolg hiervan verwerken cookies persoonsgegevens voor verschillende doeleinden. Lees meer over het gebruik van cookies op deze website in de cookieverklaring op www.staplesadvantage.nl. Lees meer over de manier waarop deze website persoonsgegevens verwerkt in de privacyverklaring www.staplesadvantage.nl. Door op de knop 'OK' te klikken of door deze website te gebruiken, geeft u toestemming voor de functie van deze cookies.

Logo Staples

Fellowes helpt ons gezonder te werken!

Delen via:
Fellowes

Slechte werkgewoonten zijn slecht voor het bedrijf. Aangezien gemiddeld 90% van alle bedrijfsuitgaven personeelskosten zijn is het essentieel dat je aandacht besteedt aan het belangrijkste onderdeel van het bedrijf, het personeel.

De Gezondheids- en veiligheidsfunctionaris (VGM) heeft voor het jaar 2016/2017 berekend dat er 8,9 miljoen werkdagen verloren gegaan zijn door aandoeningen aan het houdings- en bewegingsapparaat*. Als je zeurende pijn hebt in je rug, als je moeite hebt om je beeldscherm te lezen of andere pijnen hebt, werkt dit contraproductief. Fellowes ontwikkelde hiervoor de 4 Zone Aanpak™. De zones wijzen op gezondheidsrisico's en bevorderen een goede werkhouding op vier belangrijke gebieden. Een gezonde werkhouding, waar je ook bent!
 

In 4 stappen naar een risico-vrije werkplek:

Zone 1: De rug
Zitten in een stoel zonder de juiste ondersteuning kan leiden tot een slechte doorbloeding, rugklachten of vermoeidheid. Voor de best zittende werkhouding kun je een rug- en/of voetensteun gebruiken.

Zone 2: De polsen
Het typen op een toetsenbord of laptop voor lange periodes kan pijn en ongemak aan de polsen veroorzaken. Houd daarom je onderarmen parallel aan het bureaublad en zorg voor een neutrale positie van je polsen. Gebruik hiervoor een ergonomische muis, zoals de Penguin muis van Fellowes of ergonomische muismat.

Zone 3: Nek, schouders en ogen
Naar voren leunen en je hoofd kantelen om je scherm te kunnen zien, kan je nek en rug belasten. Zorg ervoor dat je ogen in lijn liggen met de bovenkant van het scherm en op armlengte afstand. Een  monitor- of laptopstandaard kan hierbij ondersteunen.

Zone 4: Stimuleer beweging
Zittend werken verhoogt gezondheidsrisico´s zoals hart- en vaatziekten, obesitas, kanker en diabetes. Voeg meer beweging toe aan je dag. Regelmatig je werkhouding veranderen helpt je beter te werken. Probeer het nu 45 dagen gratis met de Zit-Sta werkstations van Fellowes.

Delen via:

Lees verder

Contact
close

Een persoonlijk gesprek

U kunt een Staples-accountmanager bellen op het volgende nummer:

088 45 45 000

U kunt ook het onderstaande formulier invullen. Een van onze accountmanagers zal dan snel contact met u opnemen.

Get Help NL

Form
Submit