Staples Solutions gebruikt cookies (en vergelijkbare technologieën zoals Facebook Pixels, beacons en Javascript) voor de website om de functionaliteit en bruikbaarheid van de website te verbeteren, om verkeer te analyseren en voor advertentiedoeleinden. Als gevolg hiervan verwerken cookies persoonsgegevens voor verschillende doeleinden. Lees meer over het gebruik van cookies op deze website in de cookieverklaring op www.staplesadvantage.nl. Lees meer over de manier waarop deze website persoonsgegevens verwerkt in de privacyverklaring www.staplesadvantage.nl. Door op de knop 'OK' te klikken of door deze website te gebruiken, geeft u toestemming voor de functie van deze cookies.

De communicatie-uitdagingen waar mobiele medewerkers dagelijks mee te maken hebben

Delen via:
  • Plantronics

Tegenwoordig zijn medewerkers niet meer maandag tot en met vrijdag van negen tot vijf (of langer) aan hun bureau vastgeketend. Uit een recente enquête van Plantronics over mobiel samenwerken blijkt dat acht van de tien medewerkers flexibel en mobiel mag werken.  

Hoewel de mogelijkheid om altijd en overal te kunnen werken de productiviteit van de medewerker positief kan beïnvloeden, brengt het ook heel wat uitdagingen met zich mee, in het bijzonder voor IT-professionals.

Voor een andere studie van Plantronics, die werd uitgevoerd door Spiceworks, werden 400 IT-professionals in de VS ondervraagd; 60% van de respondenten geeft aan dat het bedrijf waar ze werken niet volledig begrijpt met welke uitdagingen medewerkers op afstand te maken hebben, terwijl ze wel met elkaar moeten samenwerken, waar ze ook zijn. Hierdoor ontvangen IT-professionals steeds meer verzoeken voor ondersteuning. 92% van het aantal mobiele medewerkers belt de IT-afdeling bij technische problemen. Daarnaast houden de IT’ers zich bezig met de vraag welke apparatuur deze mensen nodig hebben om zo effectief mogelijk te kunnen werken. Van het aantal respondenten ontving 44% de afgelopen twee jaar meer ondersteuning en 53% verwacht dat deze trend de komende twee jaar zal aanhouden.

Dit zijn volgens het onderzoek de voornaamste technische problemen voor mobiele medewerkers:

• Onbetrouwbare internetverbinding (49%)
• Achtergrondgeluiden tijdens een gesprek (28%)
• Afleiding (16%)

Mobiele medewerkers zijn sterk afhankelijk van samenwerkingsapps. Gemiddeld gebruiken ze drie apps, die allemaal enige vaardigheid vereisen. De meest ingezette hulpmiddelen zijn Skype for Business, GoToMeeting, Dropbox, Skype en WebEx. Slechts 50% van het aantal IT-professionals geeft gebruikers richtlijnen hoe ze beter op afstand kunnen werken.

Het onderzoek geeft ook meer inzicht in de situatie bij kleine bedrijven. Zij ondersteunen mobiele medewerkers via:

• Een dataplan voor een mobiele telefoon
• Toegang tot mobiel internet/hotspot
• Een headset voor een laptop of mobiel apparaat (76% van alle organisaties schafte hiervoor een professionele headset aan; waarvan de helft een headset van Plantronics was)
• Internettoegang thuis 

Mobiel werken is voor kleine bedrijven absoluut een uitkomst. Door hun personeel van de juiste mobiele apparaten te voorzien, ervoor te zorgen dat ze overal online kunnen zijn en ze te begeleiden, voelen ze zich niet ver van kantoor verwijderd.

Met welke uitdagingen hebben medewerkers vandaag de dag te kampen en wat zouden de oplossingen kunnen zijn?
De manier waarop we werken verandert. Meer mobiliteit en meer samenwerken betekent dat er een breder scala aan werkstijlen ontstaat. En samenwerken kan alleen als medewerkers hun ideeën, meningen en informatie kunnen delen. Anders gezegd: als ze met elkaar kunnen communiceren.

Ons onderzoek biedt tevens essentiële inzichten in medewerkers die voor het werken op afstand afhankelijk zijn van technologie. We ontdekten dat er drie hoofdgroepen zijn: de flexwerker, de 'road warrior' en de 'connected executive'.

Flexibele professionals 
Flexibele professionals kunnen vanaf een vast bureau werken, maar zijn zowel op verschillende plaatsen in een kantoor als in verschillende kantoren werkzaam. Daarnaast nemen ze vaak werk mee naar huis. Ze passen zich altijd aan verschillende omgevingen aan en hebben te kampen met uitdagingen zoals achtergrondgeluiden tijdens een gesprek, variabele connectiviteit, samenwerken met collega's die fysiek niet in de buurt zijn en het missen van informatie doordat op afstand wordt gewerkt. 

Voor flexwerkers hebben we de volgende oplossing:
De Voyager Focus UC, een stereo-bluetooth-headset voor oproepen via de pc en mobiele telefoon met een geavanceerde ruisonderdrukking en overweldigend stereogeluid.

Mobiele zakelijke gebruikers 
Mobiele professionals zijn altijd onderweg. Of ze zich nu naar een sales-meeting begeven, op weg zijn om de apparatuur van een klant te repareren, of naar een congres of beurs gaan. Connectiviteit kan zowel onderweg als op locatie bij klanten een probleem vormen. Een van hun grootste problemen is dat deze medewerkers geen controle hebben over het achtergrondgeluid. Uitdagingen als communiceren bij lawaai of een slechte verbinding maken het lastig onderweg verbinding te maken of verbonden te blijven. 

Voor mobiele professionals hebben we de volgende oplossing:
De Voyager 5200 UC, een bluetooth-headset met de meest geavanceerde adaptieve ruisonderdrukking en WindSmart®-technologie, die storende geluiden onderdrukt zodat u duidelijk verstaanbaar bent, waar u ook bent.

Connected executives 
Deze besluitvormers zijn vaak betrokken bij belangrijke vergaderingen. Het zijn cruciale spelers bij het oplossen van grote problemen en het scheppen van mogelijkheden. Een defecte verbinding of verouderde informatie heeft niet alleen een enorme invloed op hun productiviteit, maar ook op het imago van het bedrijf. Medewerkers kampen met uitdagingen, zoals op alle apparaten verbonden blijven, horen en gehoord worden tijdens een gesprek waar ze op afstand aan deelnemen en achtergrondgeluiden. 

Voor 'connected executives' hebben we de volgende oplossing:
De Savi W740, een draadloos systeem waarmee medewerkers zowel via hun pc als hun vaste telefoon kunnen luisteren en praten. Het systeem biedt volledige mobiliteit op kantoor.

Een samenwerking met Plantronics gaat over meer dan alleen een headset.
Wij bieden een uitgebreide garantie op al onze producten. Ga naar www.plantronics.com/warranty voor meer informatie. 

Delen via:

Lees verder

Contact
close

Een persoonlijk gesprek

U kunt een Staples-accountmanager bellen op het volgende nummer:

088 45 45 700

U kunt ook het onderstaande formulier invullen. Eén van onze accountmanagers zal dan snel contact met u opnemen.

Get Help NL

Form
Submit