Staples Solutions gebruikt cookies (en vergelijkbare technologieën zoals Facebook Pixels, beacons en Javascript) voor de website om de functionaliteit en bruikbaarheid van de website te verbeteren, om verkeer te analyseren en voor advertentiedoeleinden. Als gevolg hiervan verwerken cookies persoonsgegevens voor verschillende doeleinden. Lees meer over het gebruik van cookies op deze website in de cookieverklaring op www.staplesadvantage.nl. Lees meer over de manier waarop deze website persoonsgegevens verwerkt in de privacyverklaring www.staplesadvantage.nl. Door op de knop 'OK' te klikken of door deze website te gebruiken, geeft u toestemming voor de functie van deze cookies.

Zo stuurt u mobiele werknemers effectiever aan

Delen via:
staples

De opkomst van de virtuele werkplek heeft grote gevolgen, niet alleen voor de manier waarop medewerkers werken, maar ook voor de stijl van leiding geven. De werkgevers van vandaag merken dat ze flexibelere voorwaarden moeten bieden om de grootste talenten aan te trekken in een competitieve markt. Ze moeten openstaan voor een nieuwe manier van denken over de relatie tussen bazen en personeel. Het loslaten van de controle is een deel van de oplossing, maar dit betekent niet dat u ook afstand moet doen van contact en besprekingen. 

Voor het rapport Workplace Index ondervroeg Staples duizenden werknemers. 37% zei dat meer flexibiliteit de productiviteit zou verhogen. En 63% van de meest tevreden ondervraagde werknemers gaf aan flexibele werktijden te hebben of de vrijheid om te telewerken. 

hout, geen persoon, business, tekst, kubus, vrije tijd, alfabet, houten, onderwijs, speelgoed, kind, spel, succes, risico, schrijven, geld, order, papier, ondertekenen, maken

Leidinggeven aan werknemers op afstand betekent dat u, als virtueel manager, nieuwe vaardigheden zult moeten aanleren. Hier zijn een paar tips:

E-mail niet voortdurend
50% van de werknemers vindt dat ze teveel e-mails ontvangen, en 68% heeft het gevoel daardoor minder productief te worden. U moet uw mobiele werknemers vertrouwen en tot op zekere hoogte toestaan om zelfstandig verder te gaan met hun werk. Vraag om een dagelijkse update of een voortgangsrapport, en e-mail alleen met verzoeken van klanten, of wanneer iemand dringend een document nodig heeft. 

Gebruik een beheerde mobiele oplossing
Hiermee helpt u uw werknemers om gefocust te blijven en zich verbonden te voelen, met u en met elkaar. Het is cruciaal om uw mensen de technologische hulpmiddelen te bieden om informatie te delen, te communiceren en samen te werken. Zorg zowel voor de apparatuur als voor de applicaties.

In gesprek blijven is de sleutel
Voer regelmatig één-op-ééngesprekken of conferentiegesprekken in teamverband om bij te houden hoe het met uw werknemers gaat. Dat helpt om mensen het gevoel te geven dat ze erbij horen en onderdeel zijn van een team. Het verloop onder werknemers op afstand kan groter zijn als ze zich niet betrokken voelen. 

Leg het vast
Het vastleggen van voorwaarden voor wat er van mobiele werknemers wordt verwacht is een redelijke stap. Zo weten uw werknemers waar ze aan toe zijn. Stel een nieuw contract op waarin staat hoeveel uur uw mobiele werknemers moeten werken, hoe vaak ze zich bij u moeten melden en van welke apparatuur u ze zult voorzien. 

Zorg dat iedereen elkaar goed leert kennen
Door nieuwe werknemers die op afstand zullen werken een formele introductie op kantoor te geven, helpt u ze om uw organisatiecultuur te begrijpen. Ze kunnen zo een stevig fundament leggen voor hun relaties met collega's en managers.  

Ieder succesvol bedrijf zal de zeer concrete uitdaging moeten aangaan om leiding te geven aan medewerkers die niet fysiek aanwezig zijn. Met een paar veranderingen in de manier waarop we denken en leidinggeven, kan werken op afstand leiden tot meer tevredenheid en creativiteit in uw teams en een hoger niveau van productiviteit. 

Delen via:
Contact
close

Een persoonlijk gesprek

U kunt een Staples-accountmanager bellen op het volgende nummer:

088 45 45 700

U kunt ook het onderstaande formulier invullen. Eén van onze accountmanagers zal dan snel contact met u opnemen.

Get Help NL

Form
Submit