Staples Solutions gebruikt cookies (en vergelijkbare technologieën zoals Facebook Pixels, beacons en Javascript) voor de website om de functionaliteit en bruikbaarheid van de website te verbeteren, om verkeer te analyseren en voor advertentiedoeleinden. Als gevolg hiervan verwerken cookies persoonsgegevens voor verschillende doeleinden. Lees meer over het gebruik van cookies op deze website in de cookieverklaring op www.staplesadvantage.nl. Lees meer over de manier waarop deze website persoonsgegevens verwerkt in de privacyverklaring www.staplesadvantage.nl. Door op de knop 'OK' te klikken of door deze website te gebruiken, geeft u toestemming voor de functie van deze cookies.

Enquête onthult meest populaire hulpmiddel voor een georganiseerde manier van werken in 2018

Delen via:
staples

Bedrijven zijn voortdurend op zoek naar een manier om concurrentievoordeel te behalen. Maar soms worden daarbij de eenvoudige zaken over het hoofd gezien, zoals organisatie, die de grootste impact kunnen hebben. Structuur en systemen zijn immers de hoekstenen die elk succesvol bedrijf bijeenhouden. Bij de juiste toepassing zijn het strategische middelen die werknemers vooruithelpen en bedrijfsgroei stimuleren. 

Daarom hebben we onlangs een onderzoek gedaan onder 1000 office managers in het Verenigd Koninkrijk, die de dagelijkse leiding hebben over bedrijven als het uwe. We wilden erachter komen hoe zij hun doelstellingen en targets bereiken. Het is wellicht geen verrassing dat bijna drie kwart (74%) van de ondervraagde professionals aangaf dat organisatie een hoge prioriteit heeft omdat het op veel gebieden een positieve invloed heeft, zoals werving, klantrelaties, merkbekendheid, winstgevendheid en groei.  

Maar met welke middelen kunt u deze doelstellingen het beste bereiken? Wij hebben ons hierin verdiept en een lijst samengesteld van de essentiële producten die u volgens office managers zullen helpen om in 2018 meer te bereiken.

kantoor, computer, binnenshuis, vrouw, business, technologie, Bureau, volwassene, laptop, internet, telefoon, tabel, kamer, sit, werknemer, mensen, wireless, meubels, stoel, professional

Top vijf kantoorbenodigdheden voor effectieve organisatie

1. Notitieboekjes
Notitieboekjes – een geweldig communicatiemiddel – staan op plaats drie in ons onderzoek. 27,9% van de respondenten gelooft dat deze vooral nuttig zijn bij werving en uitbreiding, omdat office managers er gedachten over potentiële nieuwe werknemers en bedrijfsplannen in noteren. Van projectvoorstel tot realisatie, in het nederige notitieboekje wordt van alles opgeschreven, van notulen tot de eerste concepten van een presentatie aan een klant.

2. Dossiers en mappen 
Volgens 26% van de deelnemers aan ons onderzoek staan dossiers en mappen aan de basis van een effectieve kantoororganisatie. Bedrijven moeten klanten, telefoontjes en (onverhoopte) klachten in de gaten houden, wat zonder de orde en structuur van een goed dossiersysteem een complete chaos kan worden. Twee vijfde (40%) van de respondenten noemde ook een helder dossiersysteem, zodat nuttige bedrijfsinformatie eenvoudig kan worden geraadpleegd en de deskundigheid van het personeel aanzienlijk stijgt.

3. Bureauorganizers
Bureauorganizers bewaren de orde waar dit het allerbelangrijkst is: op het bureau. De onbetwiste miskende held van het stel kwam op de tweede plaats. Een aanzienlijke 28% van de ondervraagden zei dat de bureauorganizer kostbare tijd bespaart doordat alle bureauartikelen een vaste plaats hebben en snel te vinden zijn.

4. Bureauagenda's 
Bureauagenda's werden door 22% van de ondervraagden genoemd als een goed middel om de productiviteit en efficiëntie te verhogen, aangezien ze dagelijks herinneren aan alle belangrijke data en deadlines. Zo kunnen werknemers prioriteiten stellen bij het uitvoeren van taken, het plannen van werk en het op tijd realiseren van doelstellingen. 

5. Smartphones 
Smartphones werden door 44% van onze onderzoeksgroep gezien als belangrijkste middel om de bedrijfsefficiëntie en -productiviteit te verhogen. Ze geven werknemers de mogelijkheid om projecten online in de gaten te houden, waar ze ook zijn. Medewerkers kunnen hiermee niet alleen e-mails van klanten en collega's beheren, ze maken ook het gebruik van een aparte mobiele telefoon, rekenmachine, agenda en adresboek overbodig.

Hoe leidt georganiseerd zijn tot bedrijfssucces?

Tijdens het onderzoek naar de productiviteitsverhogende kantoorbenodigdheden hebben we de respondenten ook gevraagd met welke doelen een effectieve organisatie ze zal helpen in 2018:

    • Productiviteit - 45% gaf aan dat effectieve organisatie zou bijdragen aan een hogere productiviteit
    • Vermindering van stress bij het personeel - 47% gaf aan dat georganiseerd werken zou helpen bij het terugdringen van stress onder werknemers
    • Verbeterde klantenservice - 52% zei dat goede systemen en processen zullen leiden tot een betere klantervaring
    • Klantenbinding - 43% richt zich op organisatie om het percentage terugkerende klanten te verhogen

De positieve effecten van georganiseerd te werk gaan kunnen niet genoeg worden onderstreept. Uit de resultaten van ons onderzoek blijkt dat bijna drie kwart van de bedrijven het erover eens is dat georganiseerd werken bijdraagt aan het behalen van hun doelen voor 2018.

Delen via:
Contact
close

Een persoonlijk gesprek

U kunt een Staples-accountmanager bellen op het volgende nummer:

088 45 45 700

U kunt ook het onderstaande formulier invullen. Eén van onze accountmanagers zal dan snel contact met u opnemen.

Get Help NL

Form
Submit