Staples Solutions gebruikt cookies (en vergelijkbare technologieën zoals Facebook Pixels, beacons en Javascript) voor de website om de functionaliteit en bruikbaarheid van de website te verbeteren, om verkeer te analyseren en voor advertentiedoeleinden. Als gevolg hiervan verwerken cookies persoonsgegevens voor verschillende doeleinden. Lees meer over het gebruik van cookies op deze website in de cookieverklaring op www.staplesadvantage.nl. Lees meer over de manier waarop deze website persoonsgegevens verwerkt in de privacyverklaring www.staplesadvantage.nl. Door op de knop 'OK' te klikken of door deze website te gebruiken, geeft u toestemming voor de functie van deze cookies.

Wat is een goed ontwerp?

Delen via:
  • Leitz

De White Paper “Work Better By Design”, gepubliceerd door Leitz, benoemt de 10 principes van een goed ontwerp van de gerenommeerde designer Dieter Rams die de leiding had over Braun’s product ontwikkelingen in de jaren zeventig.

Volgens zijn principes, goed design:

… is innovatief
… maakt een product nuttig
… is esthetisch
… maakt een product begrijpbaar
… is eerlijk
… is terughoudend
… is langdurig
… is grondig tot in het kleinste detail
… is milieuvriendelijk
… is zo weinig mogelijk design

Nina Saller, designer bij xbeyonds, legt uit: ‘Alleen omdat een logo of een product er bescheiden of simpel uitziet, betekent dat niet dat er minder designwerk achter zit. De 'less is more' trend komt voort uit de behoefte aan minder visuele prikkels in de meeste omgevingen. De gebruiker hoeft niet de achterliggende complexiteit te zien.’

Leitz’s NeXXt Nietmachines zijn hier een goed voorbeeld van. Ze vallen op. Ze komen in een reeks prachtige kleuren. Maar het echte verschil is verborgen. De Direct Impact Technology lost het grootste probleem op wat mensen ondervinden tijdens het gebruik van de nietmachine – slecht en scheef nieten. Na een intensieve observatie van de manier waarop mensen hun bureaunietmachine gebruiken, kwam de oorzaak van het vastlopen van de nietmachine aan het licht. Meer dan 60% van de mensen gebruikte de nietmachine niet op het bureau, waarvoor de nietmachine origineel is ontworpen, maar namen deze in de hand. Deze nieuwe manier van nieten veroorzaakt het vastlopen. Daarom heeft Leitz de nietmachine opnieuw uitgevonden. Hierdoor kan deze zowel op het bureau als in de hand gebruikt worden en altijd met een perfect resultaat.

 

Design bij werkruimte

Design speelt een steeds groter wordende rol in ieder aspect van ons leven. De spullen en accessoires die we hierbij gebruiken zijn hierop geen uitzondering. Er is dus een goede reden voor het feit dat moderne bedrijven hun kantoren kleurvol en inspirerend inrichten. Goed design zorgt voor betere creativiteit en productiviteit, verhoogt de betrouwbaarheid en levert meerwaarde en voldoening aan de gebruiker. Deze uitspraken worden onderbouwd door een onderzoek van Exeter University: Mensen in ‘verrijkte ruimtes’ (planten, schilderijen en foto’s), waren 17% productiever dan de mensen in ‘lege ruimtes’ (kaal en functioneel). De mensen in de zogenoemde ‘empowered spaces’ – waar het toegestaan was om eigen ruimtes in te richten, waren zelfs 32% productiever.

Dat is een van de redenen waarom de Leitz WOW Design Range succesvol blijft en bewijst dat emoties en zelfexpressie ook in de zakenwereld thuishoren. De producten in deze range demonstreren een hoge esthetische aantrekkingskracht, reflecteren de persoonlijkheid van de gebruiker en zijn van hoogwaardige kwaliteit. Het brengt traditionele producten samen met nieuwe technieken zoals opladers en bluetoothspeakers. Laatstgenoemde is over de jaren heen zelfs uitgegroeid tot een kantoorartikel.

Succesvolle bedrijven die design hoog in het vaandel hebben, begrijpen dat ze ook een belangrijke interne klant hebben – de werknemer. Het gaat niet meer om het gebouw waar men werkt, het gaat over de ruimte waarin men werkt. 

Equipment design: duurzaam en stijlvol

Nieuwe technologie, nieuwe mogelijkheden en nieuwe manieren van design hebben bedrijven in staat gesteld om betere producten dan ooit tevoren te maken. Wanneer u een nieuw kantoorartikel koopt van een bedrijf als Leitz, investeert u niet alleen in een product dat er stijlvol uitziet, maar ook in een product dat perfect blijft functioneren en wat dus geld bespaart op de lange termijn.

Het begrip Total Cost of Ownership (TCO) is heel bekend bij managers in de verschillende vakgebieden. Onderzoek door Vocatus in opdracht van Leitz laat een significant verschil zien in basis- en merkproducten, waarvan de prijs van een merkproduct snel wordt gecompenseerd door zijn premium prestatie. De Leitz nietmachine bespaart bijvoorbeeld €197 gedurende zijn levensduur.

Delen via:

Lees verder

Contact
close

Een persoonlijk gesprek

U kunt een Staples-accountmanager bellen op het volgende nummer:

088 45 45 700

U kunt ook het onderstaande formulier invullen. Eén van onze accountmanagers zal dan snel contact met u opnemen.

Get Help NL

Form
Submit