Staples Solutions gebruikt cookies (en vergelijkbare technologieën zoals Facebook Pixels, beacons en Javascript) voor de website om de functionaliteit en bruikbaarheid van de website te verbeteren, om verkeer te analyseren en voor advertentiedoeleinden. Als gevolg hiervan verwerken cookies persoonsgegevens voor verschillende doeleinden. Lees meer over het gebruik van cookies op deze website in de cookieverklaring op www.staplesadvantage.nl. Lees meer over de manier waarop deze website persoonsgegevens verwerkt in de privacyverklaring www.staplesadvantage.nl. Door op de knop 'OK' te klikken of door deze website te gebruiken, geeft u toestemming voor de functie van deze cookies.

Logo Staples

Creatief samenwerken was nog nooit zo leuk (en makkelijk) bij citizenM

Delen via:

Modern, comfortabel en luxe, maar betaalbaar. De disruptieve filosofie van hotelketen citizenM is een regelrechte hit; als geen ander weet het reizigers van nu aan zich te binden met dit eigentijdse concept. Ook de ondersteunende kantoren van citizenM worden ingericht volgens deze bijzondere filosofie. Creatief samenwerken in de team-, meeting- en focus- rooms was hierdoor nog nooit zo leuk (en makkelijk).

Toen citizenM eind 2007 de hotelmarkt betrad, deed het dat met een revolutionair concept. Een balieloze receptie, de huiskamerlobby, pak-wat-je-wilt horeca en compacte, goed uitgeruste designkamers waren echt een noviteit. Inmiddels is dit steeds vaker de standaard voor andere hotels, maar citizenM weet de concurrentie nog altijd een stapje voor te blijven met nieuwe technologieën en diensten.

Overal dezelfde ervaring
Het succes van citizenM zit voor een deel ook in het bieden van “overal dezelfde beleving, ongeacht of dat in Rotterdam, Zurich of Shanghai is”, zegt Jessica Murillo, Manager Support Offices bij citizenM. Daarnaast is de kwaliteit en aankleding van voorzieningen als meeting-rooms een belangrijke troef. “Onze hotels, en daarmee ook onze vergader- en werkruimtes, zijn elegant, huiselijk en van high-end kwaliteit. Mensen voelen zich er prettig. Wij vinden dat heel belangrijk. Als gasten bij ons één of meerdere dagen vergaderen of samenwerken moeten ze zich thuis voelen”, zegt Jessica. “Bovendien moeten ze overal op dezelfde manier kunnen werken. Daarom zijn onze vergader- en werkruimtes zo ingericht en uitgerust, dat ze overal dezelfde ervaring bieden.”

Omslag naar Activity Based Working
citizenM wil ook haar medewerkers die hoge standaard en uniforme ervaring bieden. De ondersteunende kantoren krijgen hiervoor een flinke upgrade, een die aansluit bij een nieuwe manier van werken. Jessica: “We zijn overgestapt van het traditionele kantoor naar een mobile environment. Van de ruim 200 mensen die op ons kantoor in Voorschoten werken, is zo’n 40% bijna permanent op reis. Mede daarom hebben we gekozen voor Activity Based Working.”
Volgens deze filosofie werkt men taakgericht in ruimtes die daarvoor speciaal ontworpen zijn. Werkruimtes sluiten hierdoor veel beter aan op werkeisen – en wensen. Als gevolg werd het aantal losse bureaus flink gereduceerd. Het volume van de ontmoetingsruimtes steeg met 30%.

Whiteboardwanden met het Wall-up systeem
Het main support office van citizenM in Voorschoten is verdeeld in team-rooms, meeting-rooms en focus-rooms. Alle ruimtes zijn uitgerust met whiteboards van Legamaster. Met het systeem Wall-up zijn in het hele kantoor 15 whiteboard-wanden gecreëerd, variërend in afmeting en passend bij de betreffende ruimtes. De open ontmoetingsruimte heeft zelfs een wand van 4 meter lang en 2 meter hoog. “Die gebruiken we veel voor scrum-projecten. Het is handig als iedereen kan zien waar we mee bezig zijn”, zegt Jessica. Ze licht toe waarom citizenM voor het Wall-up systeem kiest. “De kwaliteit en uitstraling van de producten sluiten aan bij ons ambitieniveau. Het is een elegant en flexibel systeem dat in elke ruimte dezelfde ervaring en functionaliteiten biedt.” Daarnaast mixen beiden bedrijfsculturen goed met elkaar, beschrijft ze. “Legamaster is net als wij niet traditioneel, maar juist energiek en origineel. Daar hadden we direct een goed gevoel bij.”

Staples, de vaste leverancier van citizenM, schakelde Legamaster in en gezamenlijk presenteerden zij een serie producten en oplossingen voor het main support office op citizenM. Ook dat maakte, in combinatie met de sales support, indruk. Jessica: “We hebben altijd het gevoel gehad op nummer één te staan voor Staples en Legamaster. Ze waren goed bereikbaar, gaven helder antwoord en reageerden snel. Die attitude heeft ons enorm geholpen in het beslissingsproces. Het heeft ons zelfs zo enthousiast gemaakt dat we onze kantoren dit jaar al hebben getransformeerd in plaats van volgend jaar.”

Delen via:
Contact
close

Een persoonlijk gesprek

U kunt een Staples-accountmanager bellen op het volgende nummer:

088 45 45 000

U kunt ook het onderstaande formulier invullen. Een van onze accountmanagers zal dan snel contact met u opnemen.

Get Help NL

Form
Submit