Staples Solutions gebruikt cookies (en vergelijkbare technologieën zoals Facebook Pixels, beacons en Javascript) voor de website om de functionaliteit en bruikbaarheid van de website te verbeteren, om verkeer te analyseren en voor advertentiedoeleinden. Als gevolg hiervan verwerken cookies persoonsgegevens voor verschillende doeleinden. Lees meer over het gebruik van cookies op deze website in de cookieverklaring op www.staplesadvantage.nl. Lees meer over de manier waarop deze website persoonsgegevens verwerkt in de privacyverklaring www.staplesadvantage.nl. Door op de knop 'OK' te klikken of door deze website te gebruiken, geeft u toestemming voor de functie van deze cookies.

Logo Staples

Ontketen de kracht van Design Thinking met Post-it® Notes en andere onverwachte hulpmiddelen

Delen via:

Tegenwoordig draait alles op de werkvloer om samenwerking. Maar zoals veel managers al hebben ondervonden, is het onmogelijk om vuurwerk te verwachten door slechts een vergaderruimte te vullen met werknemers. Zoals met alles in het bedrijfsleven, komt u pas tot een effectieve samenwerking door het juiste proces en de juiste hulpmiddelen te gebruiken. En dat is precies waar we de hulp van Design Thinking goed kunnen gebruiken.

Design Thinking is een non-lineair, iteratief en doorlopend proces dat teams helpt om klanten beter te leren begrijpen, bedrijfsproblemen vast te stellen, en innovatieve oplossingen te creëren in vergelijking met lineaire methodes waar veel bedrijven gebruik van maken om problemen op te lossen.

De kracht van Design Thinking

Design Thinking heeft vijf stappen: 1. Heb empathie om de behoeften van de gebruiker te begrijpen, 2. Definieer het probleem, 3. Genereer mogelijke oplossingen, 4. Maak een prototype van de meest veelbelovende ideeën 5. Test prototypes met gebruikers om feedback te krijgen.

Door probleemoplossing op een meer speelse manier te benaderen, doorbreekt Design Thinking de stugge hindernissen van een traditioneel, lineair proces. Zoals spelonderzoeker Dr. Stuart Brown opmerkt, "volwassenen waar het plezier bij is verdwenen zijn vaak stugge, humorloze, onbuigzame mensen die niet openstaan voor nieuwe opties.” Bedrijven zonder plezier zijn niet anders.

De speelse benadering van Design Thinking stelt uw team in staat om flexibeler te werken en open te staan voor nieuwe oplossingen die misschien in een eerder stadium zijn afgeschoten. Het is geen wonder dat Design Thinking is terug te vinden in enkele van 's werelds meest speelse en succesvolle bedrijven, zoals Apple, Google, PepsiCo en Nike.

De juiste hulpmiddelen voor de opdracht

Als de “hersenen” van uw bedrijf proberen uit te vogelen hoe ze deze hele manier van non-lineair denken moeten vastleggen in PowerPoint of in een spreadsheet, moeten ze nog harder hun best doen. De bedrijfsmiddelen waar u normaal gesproken mee werkt, zijn te lineair of te statisch om mee samen te werken. Daarom zijn hulpmiddelen zoals Post-it® Super Sticky Notes, Post-it® Super Sticky Meeting Charts, en Post-it® Super Sticky Dry Erase Film van 3M noodzakelijke hulpmiddelen voor Design Thinking.

Teamgenoten kunnen op deze manier eenvoudig ideeën noteren, deze op een muur hangen, en vervolgens ideeën toevoegen, verwijderen of verbinden wanneer nodig. Iedereen kan een idee opschrijven zodat iedereen dat kan zien, wat betekent dat er niet één specifiek iemand constant notities aan het opschrijven is. Het stelt iedereen ook in staat om elkaars gedachten te delen, ernaar te verwijzen en daarop voort te borduren tijdens de vergadering, terwijl u na de vergadering blijft samenwerken door een vast referentiepunt te delen waar iedereen heen kan lopen en alles kan teruglezen.

Bent u klaar om Design Thinking te testen met uw team? Uw volgende grote vondst staat misschien wel recht voor uw neus. Op deze manier kunnen Post-it®-producten u helpen om meer uit elke stap van het Design Thinking-proces te halen.

Heb empathie

Tijdens deze stap wilt u een persoonlijk overzicht krijgen van het probleem waar u mee te maken heeft. Dat betekent dat u onderzoek doet, met specialisten en gebruikers in gesprek gaat, en gegevens verzamelt. Gebruik Post-it® Super Sticky Dry Erase Film om een whiteboardwand te creëren die als een centraal punt fungeert waar u belangrijke informatie met het team deelt.

Definieer

Zodra u klaar bent met het onderzoek, is het tijd om alle opgedane informatie te gebruiken om het probleem nauwkeurig te definiëren. Post-it® Super Sticky Self Stick Easels geven u de mogelijkheid om met behulp van vellen de verschillende kanten van het probleem te groeperen. Door verschillende vellen in de ruimte te plakken en taken te verdelen, kan het team op een vlugge manier van vel naar vel springen en zo suggesties doen. Zodra het probleem is gedefinieerd, schrijft u het uit op een apart vel en hangt u dat vervolgens op in de ruimte zodat het tijdens de volgende stap als inspiratie kan dienen.

Genereer

Nadat het linkerbrein klaar is met de analyse, zetten we de rechterkant aan het werk. Geef elk teamlid een Post-it® Super Sticky Notes-blok en laat die ideeën maar komen! Deze stap draait compleet om het genereren van ideeën, dus spoor uw teamgenoten aan om één notitieblaadje per idee te gebruiken, dat op de wand te hangen zodat iedereen het kan zien en kan herhalen, en ga gauw door naar het volgende idee. We proberen als doel kwantiteit aan te houden, dus regel genoeg notitieblokken voor iedereen. Zodra er voldoende ideeën zijn gegenereerd, bespreken we de beste ideeën van het team en voegen we ze samen.

Prototype

Neem de beste ideeën van het team in plaats van slechts één en werk prototypes uit. Het is logisch dat er missers tussen zitten en dat wordt ook aangemoedigd. Het doel is om de beste oplossing te vinden die ook nog eens zo snel en goedkoop mogelijk is. Gebruik Post-it® Super Sticky Big Notes om de voortgang van de prototypes bij te houden, notities toe te voegen en om met behulp van bestaande ideeën over nieuwe ideeën te brainstormen. 

Test

Het is verstandig niet direct een prototype dat u bevalt uit te werken; door tijdens dit stadium feedback te krijgen van gebruikers bespaart u zich een product dat gebruikers op een later tijdstip wellicht links laten liggen. Laat een paar gebruikers met behulp van Post-it®-flipoverpapier feedback verzamelen tijdens een begeleide testsessie.  

Als u Design Thinking toepast binnen uw bedrijf, vergeet dan niet dat u deze stappen tegelijkertijd en telkens opnieuw kan uitvoeren terwijl u vooruitgang boekt. U kunt er bijvoorbeeld tijdens de testfase achter komen dat u het probleem nog specifieker kan definiëren, wat leidt tot een nieuwe brainstormsessie om oplossingen te ontdekken waar u voorheen nog niet aan had gedacht.

Delen via:

Lees verder

Contact
close

Een persoonlijk gesprek

U kunt een Staples-accountmanager bellen op het volgende nummer:

088 45 45 000

U kunt ook het onderstaande formulier invullen. Een van onze accountmanagers zal dan snel contact met u opnemen.

Get Help NL

Form
Submit