Logo Staples

Onmisbaar: hoogwaardige modulaire headsets

Delen via:
  • JPL

Duidelijke communicatie met collega’s en klanten is onmisbaar. Dat gebeurt steeds vaker op afstand. Telefonisch, via chat of met (video)call meetings software. Dit betekent ook dat headsets nu een veel groter deel van de bedrijfskosten uitmaken dan vroeger. Zorgvuldig kiezen wordt nog belangrijker.

De terugverdientijd is bijna onmiddellijk

Morgan de Ruiter, Managing Director van JPL Telecom, is daar heel duidelijk over: ”De zakelijke terugverdientijd op headsets van hoge kwaliteit is bijna onmiddellijk als je kijkt naar hun bijdrage aan de productiviteit van het personeel in externe werksituaties. Steeds meer bedrijven investeren in headsets van hogere kwaliteit, omdat ze deze zien als onderdeel van hun lange termijn oplossing ”.

Als toonaangevende fabrikant van UC/CC-compatibele headsets, kwam JPL Telecom met een familie van modulaire headsets, waarvan de modellen maximale flexibiliteit voor gebruikers bieden en tegelijkertijd kosteneffectief zijn.

De Element-serie biedt een keuze tussen onder andere deze twee aankoopcategorieën voor headsets:

Allemaal plug-and-play met een automatische configuratie.

Modulair dus veelzijdig

"Het idee is dat wanneer u een nieuwe headset koopt, u normaal gesproken op het moment van aankoop moet beslissen of het een oor of binauraal is", legt Morgan uit.

"Maar met deze headsets niet, want ze hebben allemaal verwisselbare hoofdbanden. Dit betekent dat als u begint met één oor en op een gegeven moment merkt dat u de voorkeur geeft aan binauraal - misschien omdat u aan sterk geconcentreerde gesprekken moet deelnemen - u alleen een binaurale hoofdband hoeft te kopen in plaats van een volledig nieuwe headset."

Als een bedrijf headsets heeft gekocht voor zijn medewerkers en het gebruik verandert of er is uiteindelijk een luxere hoofdband gewenst, kan dit zeer efficiënt. Schaf een mono-hoofdband aan en steek de module er in, en de mono-headset is een feit. Schaf een luxere hoofdband (met keuze uit 50 of 70 mm oorschelp) en plaats de modules, en de upgrade is voltooid.

De door JPL gepatenteerde modulaire headsets zijn om meer dan één reden de bestverkochte producten van het bedrijf geworden: ze bieden niet alleen meer flexibiliteit en een keuze aan draagstijlen voor eindgebruikers - ze zijn ook duurzaam. Hierdoor halen bedrijven een langer gebruik uit deze aankoop.

"Het deel van een headset dat het eerst breekt, is meestal de hoofdband, en als de hoofdband kapot is, moet je een geheel nieuwe headset kopen, wat behoorlijk hoge kosten met zich meebrengt", legt Morgan uit.

"We realiseerden ons dat als we de hoofdband vervangbaar maken, dit klanten geld moet besparen, aangezien het dure deel van de headset eigenlijk de microfoonarm is. Met andere woorden: over twee of drie jaar, als ze hun headset komen vervangen, zouden ze eigenlijk gewoon een nieuwe hoofdband moeten kopen. Daarom worden de eigendomskosten aanzienlijk verlaagd."

COVID versus hygiëne

JPL kwam met dit idee vóór COVID, maar de pandemie heeft de relevantie ervan versterkt.

"Nu persoonlijke hygiëne cruciaal wordt, is de kans groot dat bedrijven om veiligheidsredenen dezelfde headset niet tussen werknemers willen doorgeven. Wat betekent dat ze elke keer dat ze een nieuwe medewerker aannemen een nieuwe headset moeten kopen. Maar met dit gepatenteerde modulaire headsetsysteem hoeven ze alleen maar een nieuwe hoofdband te kopen, omdat de microfoonarm de huid niet raakt.''

Hoogwaardig en duurzaam

De TT3-headset met snoer- de oudste van de drie Element-modellen - bewijst dat het duurzaamheidsidee van JPL heel goed werkt voor hun klanten: de rebuys op de hoofdband komen nu door.

"De TT3 was onze bestverkopende headset vóór COVID, en we krijgen nu steeds meer bestellingen voor zijn hoofdbanden. Op dit moment is de hoofdband eigenlijk beter dan de arm”.

Dit bewijst het punt van duurzaamheid en hoe mensen deze producten gebruiken. Het feit is dat bij het aanschaffen van een hoofdband, dit een klein onderdeel is van de prijs van de totale headset en dat u een hoogwaardige headset krijgt voor uw geld. Het is een win-win.

Over JPL en hoe het begon

De eerste activiteiten ontstonden rond 1999 met de ontwikkeling en productie van componenten voor headsets. De huidige naam JPL (James Products Limited) werd geregistreerd in 2004. Aanvankelijk leverde JPL ontwerpen en stond een aantal van de A-merkheadsetbedrijven toe om de JPL-producten als OEM-leverancier aan te bieden. In 2017 veranderde het beleid en werd besloten om ook onder eigen naam complete producten aan te bieden.

JPL Telecom manifesteert zich nu als ontwerper en fabrikant van professionele headsets, webcams en accessoires voor contactcenters en gebruikers van Unified Communication. Morgan geeft aan: “toen de beslissing werd genomen om ook onder eigen naam te gaan produceren, werd het essentieel om een ​​element toe te voegen dat uniek is voor de markt en het concept. Ons modulaire ontwerp is de sleutel tot dat succes”.

De industrie streeft steeds meer naar circulair werken, het verminderen van afval en CO2 en het verlengen van de levensduur van een product is daar een integraal onderdeel van. Ook de headsets van JPL Telecom zijn op dit punt geoptimaliseerd en te vinden in het assortiment van Staples Solutions.

Bestel nu

Delen via:

Lees verder

Contact
close

Een persoonlijk gesprek

U kunt een Staples-accountmanager bellen op het volgende nummer:

088 45 45 000

U kunt ook het onderstaande formulier invullen. Een van onze accountmanagers zal dan snel contact met u opnemen.

Get Help NL

Form
Submit