Staples Solutions gebruikt cookies (en vergelijkbare technologieën zoals Facebook Pixels, beacons en Javascript) voor de website om de functionaliteit en bruikbaarheid van de website te verbeteren, om verkeer te analyseren en voor advertentiedoeleinden. Als gevolg hiervan verwerken cookies persoonsgegevens voor verschillende doeleinden. Lees meer over het gebruik van cookies op deze website in de cookieverklaring op www.staplesadvantage.nl. Lees meer over de manier waarop deze website persoonsgegevens verwerkt in de privacyverklaring www.staplesadvantage.nl. Door op de knop 'OK' te klikken of door deze website te gebruiken, geeft u toestemming voor de functie van deze cookies.

Wat elke ondernemer had willen weten

Delen via:
Canon

Het is geweldig als een zakelijk idee effect heeft, maar iedere lange weg naar succes is bezaaid met spannende uitdagingen. En als de obstakels onderweg niet goed worden aangepakt, kunnen ze de groei en het succes van het bedrijf in de weg zitten. Als dit bij een beginnend bedrijf gebeurt, zijn grotere uitdagingen bovendien moeilijker te overwinnen wanneer het bedrijf groeit.

 Toegang tot de juiste kennis op het juiste moment kan echt het verschil maken. Uit onderzoek van Canon en ICM komen enkele belangrijke gebieden naar voren waarbij eigenaren van middelgrote en kleine bedrijven (MKB) van mening zijn dat ze profijt hadden kunnen hebben van de ervaring van deskundigen:

 

  • De helft van de kleine ondernemers geeft aan te weinig kennis te hebben gehad op het gebied van financiën en boekhouding tijdens het opzetten van een bedrijf
  • Ook bij juridische zaken, bureaucratie en naleving van voorschriften (46 procent) en algemene commerciële kwaliteiten (36 procent) was gebrek aan kennis een probleem 
  • MKB-eigenaren denken ook dat ze baat zouden hebben gehad bij aanvullende technische vaardigheden in IT-software (36 procent) en IT-hardware (33 procent)

Het onderzoek toont aan dat ondernemers hulp nodig hebben als ze beginnen. Gerichte hulp op het gebied van administratie en technologie kan het verschil maken tussen een organisatorisch succes en een mislukking. 

Er bestaan zowel informele bronnen, zoals online forums, artikelen en webinars, als formele bronnen, zoals betaalde adviseurs, bedrijfsverenigingen en netwerken waar je lid van kunt worden. Beide bronnen hebben voordelen en uit beide kan veel kennis worden geput. 

Maar online hulp zoeken is soms zoeken naar een speld in de hooiberg en formele netwerken kunnen een dure investering zijn, vooral als adviseurs per uur worden betaald. 

Dus hoe komen ondernemers aan de kennis die zij nodig hebben en waar moeten ze hun aandacht op vestigen als het gaat om vaardigheden en technologie? Dit is onze top 5 met tips om met de juiste informatie aan de slag te kunnen gaan:

1. Spreek met deskundigen die toegang hebben tot uiteenlopende IT-gebieden
 Geld is vaak iets waar een nieuw MKB-bedrijf tekort aan heeft. Toch zijn er professionele hulpbronnen die informatie kunnen verschaffen om op een voordelige manier de nodige kennis te vergaren. Wederverkopers proberen de kloof tussen informele zoekmethoden en formele netwerken te overbruggen en werken hard om de beste technische oplossingen voor lastige zakelijke uitdagingen te vinden. Bedrijven kunnen deze adviezen opvolgen om hun onderneming een goede start te geven. Onderzoek van Canon wijst uit dat een kwart van de MKB-eigenaren wederverkopers als deskundige adviseurs zien. 

2. Richt u op hoe IT de bedrijfsproductiviteit kan verbeteren 
Tijd is geld voor kleine ondernemers. Met beperkte middelen kunnen bedrijven het zich niet veroorloven om tijd te verspillen aan bijzaken. IT zou voor kleinere bedrijven een middel moeten zijn om efficiënter te werken, maar uit de feiten blijkt het tegendeel waar te zijn. Uit onderzoek van Canon blijkt dat 20 procent van de MKB-eigenaren vindt dat ze nu al te veel tijd besteden aan IT-gerelateerde zaken. In plaats van IT als obstakel te zien, zouden de ondernemers de digitale transformatie moeten beschouwen als een manier om de aan technologie bestede tijd te verminderen en als middel om de productiviteit te verhogen.

3. Onderzoek hoe u de workflow kunt verbeteren 
Bijna één derde (28 procent) van de door Canon ondervraagde kleinere bedrijven in Europa en Rusland zegt te veel tijd te besteden aan administratie in het algemeen. Als gevolg hiervan vindt maar liefst 29 procent van de bedrijven dat er niet genoeg tijd wordt besteed aan het creëren van nieuwe zakelijke kansen, de voornaamste factor voor een succesvol MKB-bedrijf. Ze kunnen de bergen papierwerk drastisch verkleinen door geavanceerde afdruktechnologieën te gebruiken. Door documenten te scannen, kunnen MKB-bedrijven hun informatie digitaliseren en een platform creëren voor geautomatiseerde, snelle workflows. 

4. Krijg grip op beleidsvoering 
Bijna de helft (49 procent) van de ondervraagde MKB-bedrijven vindt dat de bureaucratie, in meer of mindere mate, een uitdaging voor hun bedrijf is. Het wordt moeilijk voor ondernemers om hun focus te verschuiven van ondernemen naar bedrijfsontwikkeling. Eigenaren moeten deze stappen direct nemen als ze beginnen en zich realiseren hoe digitale technologie het besturen van een bedrijf minder belastend kan maken. Informatiebeheer kan helpen om processen te automatiseren, zoals de naleving van regels en voorschriften, die anders de organisatorische productiviteit in de weg zouden kunnen staan. 

5. Profiteer van de cloud en mobiele technologie
De tijd dat de eigenaar van een klein bedrijf aan zijn bureau zat vastgekluisterd, is voorbij. De gecombineerde krachten van de cloud en mobiele technologie zorgen ervoor dat eigenaren in contact kunnen blijven met hun organisatie, waar ze ook zijn. Als het bedrijf snel moet kunnen groeien, is dit veel beter te beheren in de cloud dan met een eigen infrastructuur. Door de juiste combinatie van hardware en software aan te schaffen, kunnen bedrijven onderweg documenten ontvangen, overeenkomsten bewerken en facturen ondertekenen. 

Technische deskundigheid blijft altijd een nastreefbaar doel. Het onderzoek heeft uitgewezen dat veel MKB-eigenaren, lang nadat ze hun bedrijf hebben opgericht, nog steeds op zoek zijn naar deskundige technologische kennis. Van hen geeft 28 procent aan IT-vaardigheden te willen opdoen en 27 procent zegt graag meer te willen weten over IT-hardware. 

Er is altijd een nieuwe IT-transformatie op komst, dus eigenaren moeten ervoor zorgen dat ze op een regelmatige basis relevante deskundigheid najagen. Een goed geïnformeerde ondernemer moet immers kunnen profiteren van technische verandering om zijn bedrijf zo succesvoller te maken. 

Delen via:

Lees verder

Contact
close

Een persoonlijk gesprek

U kunt een Staples-accountmanager bellen op het volgende nummer:

088 45 45 700

U kunt ook het onderstaande formulier invullen. Eén van onze accountmanagers zal dan snel contact met u opnemen.

Get Help NL

Form
Submit